Sedona, Grand Canyon, Page, Monument Valley, Moab - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Berrie en Inka - WaarBenJij.nu Sedona, Grand Canyon, Page, Monument Valley, Moab - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Berrie en Inka - WaarBenJij.nu

Sedona, Grand Canyon, Page, Monument Valley, Moab

Blijf op de hoogte en volg Berrie en Inka

11 Juni 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

29 mei 2014 Phoenix - Sedona - Grand Canyon

We rijden vandaag via Sedona, hier willen we een wandeling maken naar Devils Bridge. Sedona is een heel mooi plaatsje omringt door apart gevormde rode rotsen. Bij het visitorscenter een kaart halen en even vragen naar de route naar Devils Bridge. Wat voor auto heeft u? Vraagt de vriendelijke dame. Een Jeep, o dan is het nog een half uurtje rijden, gewoon de weg volgen, er liggen stenen op de weg, maar met jullie auto kun je daar gewoon overheen. Daar aan gekomen staat er dat je de weg alleen met een 4x4 door mag rijden en zoals ze al had gezegd een rij stenen over de hele breedte. Doorrijden dus, geweldig zeg, omhoog en omlaag, hult en bult, dan weer scheef en over grote stenen heen. Jullie weten het vast al wel ik zit te genieten en Berrie tja die denkt natuurlijk aan lekke banden kapotte bodemplaten en omvallen ;-). Wat een duo!

Het is een leuke wandeling en we worden beloond met de mooie Devils bridge. Nog even ook van onderen bewonderen en we kunnen weer terug. Een lekker broodje gegeten bij subway mmm. Is dat de enige plek in Amerika waar het brood niet hard en droog is alsof het vier weken oud is? We moeten helaas een stuk over dezelfde weg terug rijden, de weg van onze route is afgesloten vanwege bosbranden.

Na een lange rit komen we einde van de middag aan in de Grand Canyon. We gooien de koffers op de kamer en gaan meteen voor een eerste blik op de afgrond. Prachtig wat een enorm uitzicht, geweldig. We hebben geluk dat het gaat regenen, dat is vreemd hè. Maar door de regen kunnen we mooie foto's maken met regenboog. We sluiten af met een lekkere steak en een biertje. Op tijd naar bed want morgen moeten we vroeg op voor de helikoptervlucht.

30 mei 2014 Grand Canyon

Half zeven aan het ontbijt. Wat een droge meuk zeg! Het fruit en de yoghurt zijn lekker, verder is het een echte vreetschuur. We rijden naar het vliegveld en melden ons bij Pappillon. Nadat ze een busje Japanners hebben ingecheckt zijn wij eindelijk aan de beurt. Iedereen wordt gewogen en daarop wordt de indeling gemaakt. Wij hebben twee plaatsen voorin besteld en gelukkig worden we niet ingedeeld bij een paar Amerikaanse nijlpaarden en krijgen we de stoelen toegewezen. Bij het instappen wil Berrie twee stoelnummers afgeven, die vent helemaal in paniek wat is het nu heb je nummer twee of drie? Berrie gebaart (dit omdat we onder de draaiende wieken staan en dus niets horen, behalve die wieken dan voor de grapjassen onder ons) wij hebben samen hebben de stoelnummers twee en drie! Nog meer paniek welk nummer heb je nu? Boven Berrie's hoofd verschijnen 36 vraagtekens, dus ik trek nummer drie maar uit zijn handen, Berrie heeft twee en ik heb drie. Oké de man komt weer tot rust en we mogen instappen. De vlucht kan eindelijk beginnen!

Het is eigenlijk niet goed te beschrijven wat je voelt tijdens de vlucht over de Canyon. Je vliegt over een bos en ineens is de grond onder je weg en vlieg je boven de enorme Canyon. Wat een prachtig uitzicht, wauw wauw wauw. Via de koptelefoon wordt verteld over het ontstaan, de indianen en hoe pelgrims probeerden de Canyon over te steken. Ook draaien ze mooie muziek en een gevoel van geluk overvalt ons, dat valt eigenlijk niet uit te leggen. Een heel bijzondere ervaring.

Terug bij het hotel proberen we in contact te komen met Stephan en Kim. We appen vanuit het hotel dat we om 13.00 uur bij het visitors center zullen zijn. We hebben namelijk geen bereik bij de grand canyon. We doen nog een korte wandeling lang de rim en helaas duurt de wandeling toch wat langer, al die foto's ook. We zijn om 13.20 uur op de afgesproken plek en wachten daar nog een half uurtje. Later horen we van Stephan dat zij er om half een waren en om kwart over een zijn weggegaan en de rode route zijn gaan doen. jammer dat we ze zijn misgelopen, was leuk geweest.

Ook wij gaan met de bus langs de rim. We stappen hier en daar uit, genieten van het uitzicht, stukje wandelen en de mega koude airco bus weer in, een vest was fijn geweest. We besluiten de bus terug te nemen en staan netjes te wachten als de bus komt aanrijden. We staan bij de ingang bij de chauffeuse en zien dat er daar niemand uitstapt, dus willen wij in gaan stappen. Oeps fout fout fout, de chauffeuse roept 'wait wait go back people can't get of de bus you're blocking de way'. Wij kijken elkaar verbaast aan, uitstappen ??! Die hele f... bus is leeg. Dan zegt ze ineens 'ah you might as wel get on the bus you're blocking the way anyway'. Whaaaattt wat een verschrikkelijke bitch! En zo gaat het bij elke halte, regels zijn regels is hier blijkbaar de regel. En bij elk stopbord een paar seconde stoppen ook al is er in de verste verte geen auto, voetganger of zelfs chipmunk te bekennen. Bij de eindhalte roept ze om dat de ene helft van de bus voor moet uitstappen en de andere helft achter, we zullen haar maar niet kwaad maken, straks roept ze de politie nog op. Berrie stapt voor uit en ik achter!

31 mei 2014 Grand Canyon - Page

Vandaag staat de rit naar Page op het programma. Op weg hier naar toe stoppen we nog bij diverse uitkijk punten over Grand Canyon. Door de stand van de zon en diverse wolken kleurt het elke keer weer anders.

Als we in Page aankomen gaan we eerst naar Horschoe Bend! We moeten eerst nog een kilometertje wandelen door het mulle zand bij 37 graden. Maar dan : Een schitterende rotspartij in de vorm van een ........ juist , met de Colorado River die daar doorheen kronkelt met haar smaragd groene water. Prachtig!
We rijden naar het hotel 5 min verderop en er is een zwembadje voor de deur en zelfs een hottub, voor als je het nog niet warm genoeg hebt. We nemen een duikje en genieten van de zon.

1 juni 2014 Page - Monument Valley - Moab

Deze ochtend brengen we een bezoek aan de "Lower Antelope Canyon" we hebben hier hoge verwachtingen van gezien de vele mooie foto's op internet. We vertrekken met de tour van 8.30 en is met 10 man nog vrij rustig. Eenmaal in de Canyon is het Wow, gaaf, mooi man. Je moet trap af, trap op, en door smalle doorgangen waardoor het ook nog eens avontuurlijk is. De rotsen hebben prachtige vormen en verschillen kleuren door het invallende zonlicht. Doordat de Navajo indiaan ook nog eens prachtige tonen laat horen dmv zijn blokfluit voel je een serene rust over je heen komen. Geweldige ervaring.

We vervolgen onze rit naar Moab en rijden door Monument Valley wat op de route ligt. Voor velen bekend door de Wild West films of de Marlboro Man.Op een gegeven moment zit je op een rechte lange weg en zie je het in de verte op doemen. Mooi om te zien. We maken wat foto's onderweg maar gaan niet The Valley zelf in.

2 juni 2014 Moab

Klote, laat ik mijn slippers liggen in Page. En als ik zeg ik, dan weten jullie wel wie van ons 2 dat is. Net nieuw natuurlijk, ook dat nog. Nou straks maar mailen en hopen dat ze het naar een van onze andere hotels kunnen sturen. Shitzooi, daar heb je toch geen zin in. Zucht!

We rijden naar Arches National Park 5 miles verderop. Op internet en in folders wordt al gewaarschuwd voor de hitte en het gebrek aan overige voorzieningen in het park. We hebben dan ook voldoende water en eten bij voor de wandelingen die we gaan maken. Hier zijn veel rotsbogen te zien waaronder de bekende Delicate Arch, die we later gaan bezichtigen. We beginnen bij Balanced Rock. Zeker geen kiezelsteentje op een pilaar met zijn 3 miljoen kilo. Verderop hoor ik al belgen aankomen. "Hello sir, can you make a picture of us? Ik zeg natuurlijk, maar praat maar belgisch hoor dat versta ik ook. De goeie man moest even schakelen en de uitdrukking op zijn gezicht was best grappig. Vervolgens gaan we naar Double Arch , Landscape Arch , om in de middag te eindigen met Delicate Arch. Dit is een wandeling van ongeveer een uur heen. Het is bloedheet en je maakt ook een stijging van 170 meter waarbij je haast geen schaduw onderweg hebt. Veel water is geen overbodige luxe en ook goede wandelschoenen mogen niet ontbreken. Uiteindelijk is de beloning daar. Een prachtige rotsboog met op de achtergrond nog enigszins besneeuwde bergtoppen. Het is rustig daar boven en blijven nog even genieten van het uitzicht. Het was de klim dubbel en dwars waard.